U BEOGRADSKOM JAVNOM PREVOZU PREPOLOVLJENE CENE KARATA, uskoro i novi vozni park
Novi sistem javnog prevoza u Beogradu je jednostavniji, efikasniji i praktičniji od prethodnog, a što je za mnoge građane još bitnije,cene voznih karata su skoro prepolivljene, dok su za penzionere i srednjoškolce besplatne. Nakon sprovedene reforme javnog prevoza, Grad Beogdad je za sva vozila koja učestvuju u saobraćajupostavio najviše moguće standarde i kontrolu, a u toku je proces nabavke novih tramvaja i autobusa s ciljem da u roku od dve do tri godine vozni park bude potpuno obnovljen.
Iz gradske uprave poručuju za Kurir da su bili svesni sistemskog urušavanja, zanemarivanja i neulaganja prethodnih vlastiu ovu oblast više od tri decenije, što je dovelo do toga da Beograđani izgube poverenje u javni prevoz.
– Unapređenje javnog prevoza počelo je nakon što je Grad raskinuo ugovor s kompanijom “Kentkart”, koja se bavila naplatom karata u GSP, i osnovao novo gradsko preduzeće JKP “Naplata prevozne usluge”. Time se praktično novac od prodaje karata ponovo vraća u ruke Beograđana – ističu iz uprave, uz podsećanje da je ugovor s “Kentkartom” bio potpisan 2011. godine, čime je toj kompaniji prepuštena kontrola, finansiranje i kompletno upravljanje javnim prevozom.
Mesečna karta, koja je u prethodnom sistemu koštala, u zavisnosti od zone, od 2.990 do čak 4.990 dinara, sada iznosi za zonu A i B 2.200, a za obe zone 3.300 dinara. Umanjene su i cene dnevnih karata, uvedena je nedeljna karta, koja u prethodnom sistemu nije ni postojala, dok je cena karte koju su Beograđani najviše kupovali, za 90 minuta vožnje,umanjena je sa 89 na 50 dinara.
Mesec dana nakon uspostavljanja novog sistema javnog prevoza obezbeđena je i mogućnost kupovine karata u papirnom obliku, na nekoj od 608 trafika širom grada ili na prodajnim mestima JKP “Naplata prevozne usluge”. Nova aplikacija “Beograd plus”, pored informacije kada autobus, stiže pruža i mogućnost kupovine karte, ali i prijavu bilo kakvih nepravilnosti u vozilima javnog prevoza. Koliko je vozilo udaljeno od stajališta i za koliko minuta stiže, moguće je proveriti i putem SMS poruke, odnosno slanjem USSD koda.
– Mere koje je Grad preduzeo u cilju vraćanja poverenja Beograđana u javni prevoz naišle su na odobravanje građana, pa je procenat naplate karata za samo nekoliko meseci povećan za čak 55,7 odsto u odnosu na isti period prethodne godine – saopštile su gradske vlasti.
Stroga kontrola
Napisane kazne vredne 150 miliona dinara
Kontrolu karata vrše službena lica Grada, to jest “Beli”, koji jedini mogu građanima izdati prekršajni nalog, dok im asistenciju pruža 150 kontrolora koje je Grad preuzeo, zaposlio i znatno im uvećao zarade, nakon što su im u “Kentkartu” uručeni otkazi. Pored kontrole karata, svakodnevno se vrši i stroga kontrola svih vozila, kako GSP tako i svih privatnih prevoznika koji učestvuju u javnom prevozu. U ranim jutarnjim časovima na početnim pozicijama linija gradskog prevoza vrši se kontrola čistoće vozila, ispravnosti klimatizacije u letnjim i grejanja u zimskim mesecima. U toku leta napisano je kazni u iznosu koji premašuje 150 miliona dinara, a primera radi, u prethodnih desetak godina napisano je svega nekoliko miliona dinara kazni, navode iz gradske uprave.
Izvor:Kurir.rs