Home » GSP Beograd raspisao tender za kupovinu 20 novih tramvaja – Prva nabavka šinskih vozila posle 30 CAF-ova

GSP Beograd raspisao tender za kupovinu 20 novih tramvaja – Prva nabavka šinskih vozila posle 30 CAF-ova

0

Španski CAF tramvaji poslednji su koji su za potrebe beogradskog javnog prevoza kupljeni pre više od deset godina i njih 30 vadi prosek izuzetno starom i dotrajalom tramvajskom podiststemu GSP Beograd. Posle toga, jedno vreme kupovina tramvaja uopšte nije pominjana, da bi poslednjih nekoliko godina gradska vlast najavljivala i obećavala nabavku novih tramvaja, ali na najavama se sve i završavalo. Da su poslednje najave na ovu temu nešto izvesnije, moglo se naslutiti na septembarskoj sednici Skupštine grada kada se odlukom većine GSP zadužio sa 325 mlrd EUR, a u susret najavljenoj nabavci tramvaja. Tu dugoočekivanu nabavku najveći gradski prevoznik konačno je i raspisao.

Kako se može videti u tenderskoj dokumentaciji reč je o nabavci 20 niskopodnih tramvaja, a kao rok za dostavljanje ponuda određen je 8. decembar ove godine. Zanimljivo, u tenderskoj dokumentaciji, iako je reč o nabavci koja će biti velikog iznosa, nije navedena i procenjena vrednost nabavke. Sam budući ugovor oročen je na 48 meseci odnosno na četiri godine, pa se očekuje da, kao i u slučaju ranijih nabavki vozila za potrebe javnog prevoza, i isporuka novih tramvaja bude organizovana u nekoliko tura. 

– Tramvaji će biti zglobna petodelna vozila, potpuno niskopodni, opremljeni mikroprocesorskim sistemom za regulaciju vuče i kočenja, elektronskim sistemom za informisanje putnika, video nadzorom, rampom za lica sa posebnim potrebama i klima uređajem u kabini vozača i putničkom prostoru. Dužina tramvaja (bez spojnica) iznosi 29 – 32 m. Najveća širina na najširem delu tramvaja mora biti u opsegu od 2,20 – 2,40 m sa retrovizorima i žmigavacima. Ne sme se izazivati buka koja je neprihvatljiva za okolnu sredinu i putnike u tramvaju. Novi tramvaji treba da budu projektovani i izrađeni za životni vek od najmanje 30 godina sigurne i pouzdane eksploatacije pod uslovima koji su opisani u nastavku. Smatra se da tramvaji prelaze oko 70.000 km godišnje. Isporučilac će podneti dokumentovani dokaz o sposobnosti zadovoljavanja ovog zahteva – precizira se između ostalog u dokumentaciji.

Kako se dodaje, vozilo mora da bude mehanički kompatibilno, po pitanju sprezanja, sa postojećim vozilima: ČKD KT4, DÜVAG sa prikolicom i CAF, odnosno sa onim tramvajima koji su saobraćaju na ulicama Beograda. 

– Svi troškovi dopremanja tramvaja od radnog prostora isporučioca do depoa GSP Beograd, kao i troškovi iskrcavanja i ispravnog postavljanja tramvaja na kolosek, i svi drugi troškovi nastali u toku isporuke padaju na teret isporučioca. Novo vozilo mora da bude usklađeno (kompatibilno) u svakom pogledu sa tramvajskom infrastrukturom grada Beograda, uslovima održavanja, profilom (gabaritom) i zahtevima eksploatacije. Projektovana brzina na pruzi u tramvajskoj mreži je 50 km/h (izuzetno 40 km/h – pruga preko Mosta na Adi) na horizontalnim i ravnim deonicama – ukazano je u dokumentaciji. 

Više detalja o nabavci može se naći OVDE.

Od osporavanja zaduživanja do sumnje u nameštanje tendera

Kada je u septembru ove godine postalo jasno da će se GSP prilično zadužiti, Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu (CLS) upitao je da li je razlog za misteriozno zaduživanje GSP-a od čak 38 milijardi dinara, kupovina turskih tramvaja marke Bozankaja (Bozankaya)?

– Da li je Šapićev šef kabineta tajno išao u Tursku i tamo pregovarao sa turskim proizvođačem tramvaja Bozankaja, bez bilo kakvog zakonskog osnova i redovne tenderske procedure – istakao je tada u javnom pismu direktor CLS-a.

Tramvaji Bozankaja u Evropi koriste samo u Rumuniji i da ne spadaju u etabliranu klasu tramvaja, niti postoji ijedan objektivni razlog da se oni unapred favorizuju, ukazao je tada Jovanovića.

Na ovu temu reagovali su u septembru i predstavnici beogradske opozicije pitajući zašto se ide ka ovolikom zaduživanju GSP-a za kupovinu novih vozila, ako je budžet grada “težak” čak 1,6 mlrd EUR.

Izvor: ekapija.com

Foto: unsplash.com

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *