EVO NAJVEĆE ZABLUDE SRPSKIH VOZAČA! Evo šta je prava greška reći za saobraćajce
Gužve u Beogradu su svakodnevne, a vozači prinuđeni da se sve više “naoružavaju” strpljenjem. To najbolje znaju svi koji prelaze Gazelu i Brankov most, a takođe je veoma teško i na Pančevcu, Autokomandi, Mostu na Adi, Slaviji i ostalim ulicama koje u špicu postaju mora svih za volanom.
Svakodnevno se, u vršnom terminu, odnosno ujutru od 7 do 9 časova, i popodne od 16 do 18 na ulicama pojavljuju saobraćajci koji umesto semafora regulišu saobraćaj.
Dakle oni su tu kada je saobraćajna gužva najveća. Upravu tu dolazimo do verovatno najveće zablude vozača u Srbiji.
Sigurno ste nekada čuli da ljudi kažu: “Kad oni (saobraćajci) regulišu uvek je gužva.
Naravno, to će vam reći svako ko ne zna ništa o saobražaju. A evo zapravo o čemu je reč.
U vršnim terminima, kada su gužve nesnosne,semafori nisu pogodni da regulišu saobraćaj iz mnogo razloga. Prvi je taj što je interval semafora na raskrsnicama najčešće isti tokom celog dana. Kada je gužva, saobraćajci propuštaju veći broj vozila iz ulice u kojoj je veća gužva i tako smanjuju gužve.
Takođe, veoma bitno je to da policajci tada sprečavaju bahate vozače da ostanu u raskrsnici i bez potrebe blokiraju vozila iz drugog smera. Podsetimo, po zakonu vozač ne sme da uđe u raskrsnicu ukoliko ne može iz nje da izađe. U praksi bezobzirni vozači ostanu na sredini puta, a tako se pravi čep, koji potpuno parališe saobraćaj.
Takođe, saobraćajci kružnim mahanjem ruke izdaju naredbe vozačima da ubrzaju i tako povećavaju propusnu moć ulica. Ima još benefita, ali ovo su najvažniji.
Dakle, saobraćajci regulišu saobraćaj samo kad dolazi do zastoja i sprečavaju mnogo veće gužve i haos. Bukvalno spašavaju vozače u vreme špica.
Kad ih naredni put vidite, znajte da bi situacija bez njih bila neuporedivo gora i teža!
Izvor:Kurir.rs