Home » Dobar biznis plan udvostručuje šanse za uspeh – Šta treba da sadrži?

Dobar biznis plan udvostručuje šanse za uspeh – Šta treba da sadrži?

0

Dobar biznis plan udvostručuje šanse za uspeh svakog biznisa, pokazalo je istraživanje Palo Alto Software. Dobro napisan biznis plan je povezan sa povećanjem uspeha kompanije u svakom pojedinačnom cilju koji je on projektovao.

Bilo da se nalazite pred pokretanjem sopstvenog biznisa, ili ste u poslovnom svetu već godinama, pravac u kojem će se kretati vaš posao dalje određuje upravo biznis plan koji napravite.

Biznis plan nije ništa drugo do dobra, kvalitetna i realistična prognoza na koji način će posao kompanije za koju radite ili vaš lični posao dalje napredovati.

Šta treba da sadrži dobar biznis plan?

Ciljevi – Šta planirate da ostvarite svojim biznisom? Ovo je ključni deo biznis plana koji treba da usmerava poslovanje.

● Prepoznajte ciljeve u ranoj fazi biznisa;

● Planirajte vremenske rokove koji su potrebni za postizanje ciljeva;

● Ako imate zaposlene, odredite odgovorne za ostvarivanje pojedinih ciljeva.

Proizvodi i usluge – Vi ste ono što prodajete. Od toga kako upravljate svojom ponudom zavisi uspeh biznisa.

● Kontrolišite strogo svoj plan o proizvodima i stanju u nabavci;

● Ostanite poznati u okviru svoje industrije i stalno unapređujte svoje proizvode.

Tržište – Razvoj tržišta je ključan za vaš biznis plan. Stabilan priliv potrošača je nešto što će vašu ideju pretvoriti u profitabilan biznis. 

Profilište detaljno svoje tržište:

● Zašto je vaš proizvod konkurentan na tržištu?

● Gde se nalaze vaši potencijalni potrošači i zašto?

● Kako najbolje možete svoj proizvod plasirati potencijalnim potrošačima?

Zaposleni – Zaposleni mogu biti najveća prednost ili najslabija karika vašeg biznisa. Biznis plan treba da reflekture i vašu politiku zapošljavanja.

● Okružite se najboljima u svom području i osigurajte im benefite;

● Dobro ih uputite u ciljeve vašeg biznisa kako bi mogli da ih prate i ostvaruju.

Konkurencija – Učinite svoju konkurenciju vašim izvorom znanja i potencijalnih prilika, a ne izvorom stresa.

● Promatrajte svoje konkurente kao studiju slučaja na tržištu – šta možete da naučite od njihovih uspeha i neuspeha, šta će vam koristiti,

● pronađite način da sarađujete sa svojom konkurencijom, ili se udružite, naročito ako imaju proizvode ili veštine koje dopunjavaju vašu ponudu.

Budžet – Jedna od jako bitnih stavki vašeg biznis plana. Od pravilno rapoređenog budžeta u najvećoj meri zavisi uspeh vašeg biznisa.

● Napravite jasno definisan budžet po stavkama;

● Povežite budžet sa svakim pojedinačnim ciljem vašeg biznis plana.

Veština izrade biznis plana je jedna od najznačajnijih znanja i veština kojim je neophodno da ovlada svaki potencijalni preduzetnik kako bi svoju poslovnu ideju mogao uspešno da realizuje na tržištu. Takođe, njome bi trebalo da vlada i kandidat za posao u nekoj kompaniji, jer će poslodavac ceniti ovu veštinu i dati prednost kandidatima koji je imaju.

Ako ste naučili kako da napravite dobar biznis plan, dodajte ovu veštinu u svoj portfolio ili u CV i sigurno ćete naići na dobre reakcije svojih sadašnjih ili budućih poslodavaca, ili potencijalnih poslovnih partnera i saradnika.

Izvor: ekapija.com

Foto: unsplash.com

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *