Dobar biznis plan udvostručuje šanse za uspeh – Šta treba da sadrži?
Dobar biznis plan udvostručuje šanse za uspeh svakog biznisa, pokazalo je istraživanje Palo Alto Software. Dobro napisan biznis plan je povezan sa povećanjem uspeha kompanije u svakom pojedinačnom cilju koji je on projektovao.
Bilo da se nalazite pred pokretanjem sopstvenog biznisa, ili ste u poslovnom svetu već godinama, pravac u kojem će se kretati vaš posao dalje određuje upravo biznis plan koji napravite.
Biznis plan nije ništa drugo do dobra, kvalitetna i realistična prognoza na koji način će posao kompanije za koju radite ili vaš lični posao dalje napredovati.
Šta treba da sadrži dobar biznis plan?
Ciljevi – Šta planirate da ostvarite svojim biznisom? Ovo je ključni deo biznis plana koji treba da usmerava poslovanje.
● Prepoznajte ciljeve u ranoj fazi biznisa;
● Planirajte vremenske rokove koji su potrebni za postizanje ciljeva;
● Ako imate zaposlene, odredite odgovorne za ostvarivanje pojedinih ciljeva.
Proizvodi i usluge – Vi ste ono što prodajete. Od toga kako upravljate svojom ponudom zavisi uspeh biznisa.
● Kontrolišite strogo svoj plan o proizvodima i stanju u nabavci;
● Ostanite poznati u okviru svoje industrije i stalno unapređujte svoje proizvode.
Tržište – Razvoj tržišta je ključan za vaš biznis plan. Stabilan priliv potrošača je nešto što će vašu ideju pretvoriti u profitabilan biznis.
Profilište detaljno svoje tržište:
● Zašto je vaš proizvod konkurentan na tržištu?
● Gde se nalaze vaši potencijalni potrošači i zašto?
● Kako najbolje možete svoj proizvod plasirati potencijalnim potrošačima?
Zaposleni – Zaposleni mogu biti najveća prednost ili najslabija karika vašeg biznisa. Biznis plan treba da reflekture i vašu politiku zapošljavanja.
● Okružite se najboljima u svom području i osigurajte im benefite;
● Dobro ih uputite u ciljeve vašeg biznisa kako bi mogli da ih prate i ostvaruju.
Konkurencija – Učinite svoju konkurenciju vašim izvorom znanja i potencijalnih prilika, a ne izvorom stresa.
● Promatrajte svoje konkurente kao studiju slučaja na tržištu – šta možete da naučite od njihovih uspeha i neuspeha, šta će vam koristiti,
● pronađite način da sarađujete sa svojom konkurencijom, ili se udružite, naročito ako imaju proizvode ili veštine koje dopunjavaju vašu ponudu.
Budžet – Jedna od jako bitnih stavki vašeg biznis plana. Od pravilno rapoređenog budžeta u najvećoj meri zavisi uspeh vašeg biznisa.
● Napravite jasno definisan budžet po stavkama;
● Povežite budžet sa svakim pojedinačnim ciljem vašeg biznis plana.
Veština izrade biznis plana je jedna od najznačajnijih znanja i veština kojim je neophodno da ovlada svaki potencijalni preduzetnik kako bi svoju poslovnu ideju mogao uspešno da realizuje na tržištu. Takođe, njome bi trebalo da vlada i kandidat za posao u nekoj kompaniji, jer će poslodavac ceniti ovu veštinu i dati prednost kandidatima koji je imaju.
Ako ste naučili kako da napravite dobar biznis plan, dodajte ovu veštinu u svoj portfolio ili u CV i sigurno ćete naići na dobre reakcije svojih sadašnjih ili budućih poslodavaca, ili potencijalnih poslovnih partnera i saradnika.
Izvor: ekapija.com
Foto: unsplash.com