Bezbednost dece na internetu – Pokrenuta nacionalna kampanja

Ministar informisanja i telekomunikacija Dejan Ristić predstavio je novu medijsku kampanju Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu, ističući da je cilj podizanje svesti i odgovornosti celog društva o bezbednom korišćenju interneta.
Na događaju održanom u Osnovnoj školi “Jovan Popović” u Beogradu, Ristić je naglasio da su deca najugroženija društvena grupa u digitalnom dobu i da je neophodno stvaranje sigurnog okruženja – kako u realnom, tako i u virtuelnom svetu. On je podsetio da Nacionalni kontakt centar već godinama sprovodi obuke i edukativne programe, ne samo u Srbiji, već i u Crnoj Gori, Republici Srpskoj, a od ove godine i u Sloveniji.
“Ne postoje velika i mala mesta, ne postoje velike i male škole. Idemo i u područna odeljenja, seoske škole, ustanove socijalne i zdravstvene zaštite. Cilj nam je da dopremo do što većeg broja dece i roditelja”, poručio je ministar.

Ristić je zahvalio svim medijima koji su podržali dosadašnje kampanje i najavio da su ovogodišnji medijski partneri Radio-televizija Vojvodine i Radio Beograd, koji su pripremili edukativne spotove za kampanju.
Direktor Radio Beograda Milan Nedić upozorio je da internet, pored svojih prednosti, krije i mnoge opasnosti, te da je ključna edukacija mladih o prepoznavanju i izbegavanju digitalnih pretnji.
Direktor škole domaćina, Ivan Ćilerdžić, istakao je da živimo u eri četvrte industrijske revolucije i da je zaštita dece na internetu prioritet. “Sve im je dostupno, ali mi smo ti koji moramo da ih obučimo i zaštitimo”, rekao je Ćilerdžić.

Cilj medijske kampanje je da unapredi digitalnu pismenost dece, roditelja i nastavnika, upozori na rizike i prednosti interneta i promoviše sigurno digitalno okruženje za najmlađe.